dansen bij diverse ritmes / zinsbouw met duplo ( schooljaar 2016 - 2017)

START VAN DE DAG MET DANSEN











dansen kan ook met een zak aan de kapstok                           


ZINSBOUW MET DUPLO :  LANGE ZINNEN MAKEN

Na het dansen was onze concentratie top en bouwden we onze eigen zin.
 Voor elk woord in de te maken zin plaatsten we een speelgoedje of blokje uit duplo.  Wanneer ons bouwsel klaar was controleerden we het aantal blokjes of speelgoedjes met het aantal woorden.
 En we kozen zelf het portret uit de vele foto's die werden gemaakt!


Nantenin : ' Ik ga naar Spanje met de grote bus.'
Valentino: ' Mag ik pipi doen en terug gaan spelen ? '
Yassine:  ' Deze morgen heeft mijn mama mijn ontbijt klaargemaakt en dan heb ik me aangekleed en ben ik naar school gegaan. '
Anaïs: ' Deze morgen heb ik op mijn viool gespeeld en ik vond dat leuk maar ik moest stoppen om naar school te gaan en morgen speel ik verder.'
Wihem : ' Mama mag ik alstublieft naar de cinéma ? '
Elina : 'Juf mag ik ook naar de dierentuin want ik kan niet wachten ? '
Louise : ' Muziek is fijn om te horen en alle mensen kijken dan blij naar de horizon wanneer de zon schijnt . '
Sasha: ' Mama, mag ik een ijsje eten met mijn papa ? '
Helouise : ' Ik heb een helikopter. '
Malaylka : ' Ik hou van de muziek van Michael Jackson en ik hou ook van de muziek van Maître Gims omdat ik daar goed kan op dansen. '
Ismael : ' Mag ik gaan spelen alstublieft ? ' 
Patricia : ' Ik ben gisteren naar het park geweest en het was heel warm. '
Ylenia : ' Mama mag ik kleuren en tekenen met potloden ? '
Adrian : ' De tweede, de derde, de vierde, de vijfde, de zesde en de tiende zet ik op de tafel. '
Antoine : ' Ik wil met jou naar het zwembad gaan. '
Liam : ' Mama mag ik alstublieft met jou naar de dierentuin gaan want het is lang geleden dat ik daar was ? ' 
Wiame : ' Mama mag ik op je knie ? '
Lina : '  Ik wil naar school. ''
Marwa : ' Ik ben met mijn papa naar de zee gereden en terug gekomen.'